Byť zdravý a vo forme, udržiavať svoju postavu je celkom jednoduché, ak máte dvadsať a menej. S pribúdajúcimi rokmi je to čoraz ťažšie.
Ak máte päťdesiat a viac, tento problém je vám určite známy. Určite máte

běžci

  • tukové vankúše okolo pása
  •  mierne ochabnuté svalstvo
  •  pivný pupok, to všetko nie je nič neobvyklé v tomto veku pre mnohých z vás
  •  vyjsť na piate poschodie bez zadýchania sa a fialových kruhov pred očami

 je niekedy problém. Čo s tým? Existuje spôsob, ako tomu predísť, prípadne sa dať do formy?
Dodržujte týchto pár zásad, ktoré vám pomôžu

  1. Pravidelný a dostatočne dlhý spánok

Spánok je pre vás veľmi dôležitý. Vaše telo potrebuje na odpočinok a regeneráciu  dlhší čas, ako kedysi. Uvedomte si, že nemáte dvadsať.

  1. Ráno venujte aspoň desať minút rozcvičke

Urobíte dobre pre seba i svoje telo – preberiete sa a zároveň prekrvíte organizmus. Môžete na záver pridať  päťdesiat kľukov – nemusíte ich urobiť naraz, rozložte si ich po dvadsať, alebo koľko zvládnete.

  1. Dajte si rannú sprchu

Osvieži a nabudí vás. Najmä ak prestriedate teplú sprchu so studenou

  1. Pravidelne sa stravujte

Snažte sa dodržiavať  intervaly medzi jedlami, ako i čas, kedy zvyknete jesť. Nie je dobré, ak zvyknete jesť raz, alebo dvakrát za deň, pretože telo vie, že ďalšiu energiu vo forme jedla dostane až za 7 -8 hodín a tak si ukladá tukové zásoby. Ak jete pravidelne, telo to neurobí

  1. Aspoň dvakrát do týždňa si zacvičte, alebo vybehnite niekam na bicykli

Pravidelný pohyb vám urobí len dobre, zrýchlite tým svoj metabolizmus a vášmu telu to prospeje

strčing

  1. Snažte sa obmedziť cigarety a alkohol

Cigarety a konzumáciu alkoholu by ste si mali odpustiť, ak chcete byť fit po päťdesiatke(a nielen vtedy). Sú jedom pre váš organizmus a bez toho to jednoducho nebude fungovať.
Príležitostne pohárik vínka však určite poteší a neuškodí. Ak sa budete snažiť dodržiavať týchto pár jednoduchých pravidiel, telo sa vám odvďačí.
A po pár týždňoch sa určite budete cítiť lepšie. Možno ako keď ste mali tridsať.