V posledných mesiacoch minulého roka čelila spoločnosť YouTube nepríjemnostiam a pokutám za neustráženie si svojej audiencie a reklám. Zistilo sa, že napriek existencii samostatnej aplikácie YouTube Kids, hlavnú stránku stále navštevovalo veľké množstvo detí. Na tom by nebolo nič zlé. keby o nich neboli následne zbierané informácie, podľa ktorých im firmy pripravovali reklamy ako ušité na mieru. To však bolo proti dlhoročnému medzinárodnému vyhláseniu COPPA pre ochranu údajov maloletých. Vedenie tak muselo tento problém riešiť a prišlo s novými pravidlami pre kanáli.aplikácia YouTube.jpg
Ide o systém, kde sa má každý identifikovať ako "pre deti" alebo "pre dospelých". Stretli sa ale s veľkou nespokojnosťou a odporom, pretože takto postavili mnohých tvorcov medzi dva mlynské kamene. V dnešnej dobe sa totiž na platforme nájdu celé kopy videí,  ktoré sú nepriamo určené obom skupinám,  respektíve môžu si ich užiť rovnako dobre rodičia ako aj ich ratolesti. Tým ktorí sa nevedeli presne zaradiť však mohli hroziť mastné pokuty. Nehovoriac o tom, že pre autorov obsahu pre deti to znamená rapídne zníženie zárobku.
Jednou z možností by bolo jednoducho sa zamerať na audienciu 18+, no tam z pohľadu spoločnosti dochádza k druhému extrému. Keďže, ako sa aj potvrdilo, sa na platforme nájde mnoho mladých, nesmú používať žiadne neslušné slová, akýkoľvek druh násilia a psychicky "ťažký" obsah. To však bolo treba dodržiavať už nejaký čas, preto sa niektorí dospelí autori preorientovali na rodinných.deti na internete.jpg
Začiatkom januára vošli tieto čerstvé podmienky a pravidlá do platnosti, no nebolo tomu ani mesiac a už sa vyskytli prvé sťažnosti. Americký Federálny úrad, ktorý mal celú akciu na starosti, síce dovtedy prijímal pripomienky, nápady na zlepšenie, prosto celkový názor od verejnosti, a tvrdil, že ich zoberie do úvahy, či to k tomu aj naozaj došlo, zostáva otázne. Dopad to totiž malo približne taký, ako sa očakávalo, i keď možno v menšom spektre a pomalšie. Niekoľko youtuberov už opustilo scénu a iní buď drasticky zmenili štýl alebo nerobia nič, dúfajúc, že zmeny sa ich nedotknú. Či sa vyriešil dôvod pre ktorý k tomuto všetkému došlo sa ešte uvidí (aj keď je to viac nepravdepodobné, ako áno), ale jedno je isté – YouTube už nie je to, čím kedysi bol.